Svenskt körkort, update

Tidgare så skrev jag ett inlägg om hur jag gick tillväga när jag bytte ut mitt finska körkort mot ett svenskt, då var jag osäker på om jag verkligen fick köra en åländsk bil hemma på Åland utan att få böter. Men jag fick denna kommentar utav någon som verkar veta:

Neej, svenskar får köra åländska bilar på Åland, men ålänningar får inte köra utlandsregistrerade på Åland. Har med bilskatt eller något sådant att göra. Men du riskerar alltså inte böter genom att köra din egna bil. :) Så nu kan jag inte komma på något negativt med jag har byta ut körkortet och slippa andra skedet!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hoppas verkligen att vi blir snälla och förstående mammor. Det var iof Simon som skällde på mig den här gången, för att jag inte han med att sätta en räkning på autobetalning när jag var på banken. Däremot fixade jag det via internetbanken sen när jag kom hem, men det var tydligen fel ändå :/ Suck, jag blir så less på karlar ibland. Fast han har bett om förlåtelse nu, och erkänt att han överreagerade lite.

2008-09-21 @ 11:25:37
URL: http://tingeling0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0