Fisolofiskt

Det har blivit mycket ändrade planer under den här veckan. Först var planen att Prinsen skulle komma till mig den här helgen men sen bestämde vi oss för att jag skulle komma hem istället så att vi kunde fara på Tobbes 20-års kalas. Så var den slutgiltiga planen ända tills häromdagen då Tobbe smsade att han inte skulle ha någon fest ivarjefall så vi bestämde återigen(eller okej, det var mest jag som bestämde) att Prinsen skulle komma hit till Uppsala över helgen. Senast idag när jag kom hem från skolan så ändrades planerna igen då Prinsen sa att han måste skruva på sin BMW i helgen för att få igång den någon gång så nu verkar det som att jag blir kvar här i Uppsala under helgen medan Prinsen är hemma på Åland och skruvar på bilen. Det är jobbigt med såna här distansförhållanden. Det känns konstigt att kalla det så för jag har inte riktigt tänkt på att det är så det är. Vi ses bara på helgerna och under detta år som vi varit tillsammans har vi inte varit ifrån varandra under en enda helg, men det ska vi alltså vara den här helgen. Innan jag träffade Prinsen så skulle jag nog ha sagt något i stil med att det inte är någon big deal att vara ifrån varandra mer än en vecka, det är nog bara roligare när man äntligen träffas sen. Men nu är det inte alls samma sak. Jag längtar hem mycket mer nu, och gjorde det också i tvåan, än vad jag gjorde när jag gick i ettan. Då fanns det inget att längta tlll liksom, men nu saknar jag Prinsen hela tiden när vi inte är tillsammans och det känns alltid så tomt när han inte finns hos mig. Först så blev jag ganska ledsen när han inte skulle komma men nu känns det som att jag äntligen får tillfälle att bl.a. göra undan en massa läxor som inte skulle ha blivit gjorda om han kom hit. Nästa vecka går jag dessutom inte i skolan hela veckan utan bara mån-ons så jag åker hem på torsdagmorgon, skulle ha tagit 15-turen hem på onsdag om det inte var så att jag hade magdans på kvällen som jag inte vill missa.

Planerna för helgen är dessa:
  • Göra Unit 1 i Engelska boken
  • Ta de två reklambilderna som vi fått i uppgift på FO
  • Skriva en projektplanering och börja fundera ut hur InDesign fungerar
  • Dammsuga
  • Fotografera hösten
  • Gå på promenad
  • Köpa 3 st kollegieblock
  • Mysa framför en film med chips, dip osv.
  • Kanske hälsa på moster Nanne
Så jag lär nog ha fullt upp ändå!

Kommentarer
Postat av: evari

Om du känner dig sysslolös kan du få köpa blöjor och gröt till Cornelia. Kram

2008-09-19 @ 16:20:34
Postat av: Lindqvist

ÅÅÅH jansson va söt du är:) Vi klarar det här prinsessan:)

2008-09-19 @ 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0