Bästa vännen


Isolde blir bara sämre och sämre och vi blir bara mer ledsna över att se henne lida och inte kunna göra någonting. Vår lilla älskade vän, som inte är speciellt gammal och som vi varit nära att mista flera gånger men hon har alltid överlevt på något mirakulöst sätt. Nu mår hon så dåligt att vi inte kan se något annat slut på hennes lidande än att låta henne få somna in.

Hur ska man orka med skolan när det finns så mycket annat som bekymrar en hela tiden. Isolde är så sjuk så sjuk och jag är långt borta från henne utan en chans att ens säga hejdå. Hur orkar man då bry sig om skolan? Jag är helt ensam, har inte ens en pojkvän som förstår och kan trösta mig. Vad man än är med om så kan man inte räkna med att någon annan finns där, utan man är ensam hela tiden.

Kommentarer
Postat av: evari

Har ni bestämt er för det nu? Tråkigt, vad ledsen jag blir.

Ludwig sa i morse när Peter frågade om han ar pappas kille. "Jo och mammas, Cornelias Inas, fammos och Isoldes...

Kram

2008-09-30 @ 08:53:02
Postat av: Anonym

du är aldrig ensam vännen. Kram!

2008-09-30 @ 15:19:10
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag förstår precis hur du känner. Det är fan inte roligt att vara borta från Åland med en cancersjuk mamma och en hund som varken ser eller hör mera o bara sover. Om jag var din lärare om du berättade att Isolde var sjuk, skulle jag ge dig tillåtelse att åka hem och vara med henne. Det är underligt att djur som man inte kan prata med kan beröra en så mycket. Mina hundar är som mina småsyskon, jag skulle vara minst lika ledsen om något hände med dem som om något hände med mina systrar eller bröder.Kram på dig!

2008-09-30 @ 16:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0