Makeup

Jag har inte orkat med några ingående beskriviningar av min helg så jag tänkte dra en kortversion nu istället. Jag kom hem redan på tisdagkväll förra veckan, jag tog det lugnt, sov länge och tog itu med några skoluppgifter. Var med Isolde till veterinär två gånger(hon mår ganska bra idag också, pepparpeppar..), badade bastu med Toffe och i fredags så var jag till Jessica, som vi hade planerat sen någon vecka, med bl.a. Jenny. Jag hade förberett Toffe på att jag minsann skulle ut och att jag skulle inte gå hem redan kl 2, som vi alltid gör när han får bestämma. Nej den här fredagen så skulle jag vara ute hela natten och bara ha så kul och kul hade jag ända tills vi kom till Arken och jag tog en klunk av grogg nr två(åtta om man räknar uppvärmningen). Jag beställde en vatten snabbt som attan och sprang in på toaletten och gjorde det som så många andra fulla brudar gjort på Arkens toalett före mig, det är bara det att jag aldrig gjort det. Förrän i fredags. Klockan var väl 1, på sin höjd, när jag och Toffe gick efter min jacka och gick hem till honom. Via Dixie förstås. Och aldrig har en bearnaise burgare smakat så gott. Det var min roliga utekväll det, och inte var jag pigg och glad dagen efter heller. Jag var jättesliten och sov i stort sett hela dagen.

På lördagkväll var jag till Tobbe en sväng, Toffe var där och drack och senare på kvällen(närmare bestämt vid 20.00) så var det hans tur att.. hrmf.. vomera, på Tobbes toalett. Mamma-Ida fick stå och hålla honom i handen och städa upp efteråt(och han tycker att jag ska sluta vara hans mamma?!). Men allting handlar ju om tjänster och gentjänster, nästa gång jag måste lägga en pizza så vet jag att min Prins är där och håller undan mitt hår, krusar mig på ryggen och städar upp efter mig!

Måndagmorgon tog jag tidigaste båt-turen över till Sverige och nu sitter jag här i ett regnigt Uppsala. Jag skulle ha fotograferat panoraman idag om jag hunnit ut innan regnet kom. Hoppas det slutar snart så kan jag smyga mig ut en snabbis.


Bilden är på vår katt Findus och den tog jag i helgen då det var så fint väder, nästan som sommar igen. Härligt!

Kommentarer
Postat av: evari

Blev det någon användbar bild av Ludwig under hans modelljobb?

2008-10-02 @ 14:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0