Ålandstidningen dag #1

Första dagen av praktiken på Ålandstidningen gick bra. De hade inte glömt bort mig, som jag var rädd för.. Jag hängde med Sebba till muséet, kakelhallen och ålandsbanken. Jag agerade pack-åsna och fick bära den tunga kameraväskan. Jag skulle lära mig alla delar av yrket, tyckte Sebba. Lunch åt jag ensam på Nikolaj, korv och pommes frites, det var inte så gott. Efter lunch fick jag följa med Daniel till Näfsby skola. De hade pratat om tidningar på svenskan så Daniel och Emelie pratade lite om hur de jobbar och sen så fotograferade jag barnen. Till sist fick jag fara ut på ett eget uppdrag till Strandnäs skola och fota några barn som byggt en snögubbe.

Det var lite kort om vad jag gjorde första dagen.

Fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0