Sol och bad

De här två senaste dagarna har spenderats ute i Lemland på stugan med mycket sol och bad. Eller, kanske inte så mycket av de senare men det har ivarjefall resulterat i tre dopp i havet; ett igår, som för övrigt var det första den här sommaren för min del, och två st idag. När jag inte har doppat min lekamen i det stora blå så har jag legat utanför min stuga på en madrass och solat och läst. Jag håller just nu på med Michael Connely's Fällan och jag tycker att den är väldigt bra. Att jag har blivit förkyld, antagligen smittat av Ludde, ledde till att jag igår sade godnatt redan vid 20:37. Men efter en god natts sömn så orkade jag med en dag till fylld med sol och bad och så lite skurning och skrubbning av stugan. Att skura min stuga gick ungefär på fem röda och nu är den som ny. Middagen bestod av grillad kyckling och efter att den avnjutits och att jag färgat slingor i min mammas hår(som förresten inte syndes alls) så tog jag bilen hem till Norrsunda och det är där som jag sitter nu och skriver detta förtjusande blogg-inlägg. Planerna för ikväll var att duscha, sy klart min klänning och ta den på mig och fara in till stan för en drink i glada vänners gemenskap(Kattis m.fl.). Den förstnämna punkten i listan klarades av gallant och utan problem eller svårigheter, men när det däremot gällde att sy klart min klänning så var Gud inte på min sida. Efter många obehagliga svordomar så har jag nu gett upp försöket med att få den klar idag. Jag känner dessutom att hälsan kunde vara bättre då jag just nu är väldigt snuvig och har ont i halsen. Jag har precis lämnat återbud till mina glada vänner och tänkte nu ringa mitt sällskap för natten för att meddela att det inte blir något sällskap.

Efter det tänkte jag inspektera kyl och frys i huset för att eventuellt hitta något att äta.

Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Dumma förkylning! Vi får ta det någon annan gång bara, för Mondo var helt klart gångbart. Det är inte lika drygt som Indigo, men är väldigt likt annars. Och mycket bättre musik förstås. :)

2008-06-30 @ 13:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0