Nitton och en dag.

Jag har en ljuvlig födelsedag. Den började med att Toffe kom och väckte mig, så åt vi frukost på min lilla veranda. Visserligen så hade mamma lagat frukosten men det var Toffe som kom nedsnubblandes med den till mig. Mamma och Pappa kom och sjöng för mig, jag fick krämer och tvålar från Dermoshop och en summer till bilen som ska tjuta när jag har glömt lyktorna på. Toffe och jag badade bastu och fixade oss fina innan jag började rusta klart tårtan. Min kusin Anki var ner och grattade, Rasmus, Fredde också. Ludde, Eva och Cornelia kom mitt i dagen och stannade över middagen och tills kvällen. Så gjorde även Lukas och Peter. Emma och Malin var in en sväng på tårta, Birgitta också. På kvällen kom Jenny, Roth och Roths polare från Pargas, Brännis kom också en sväng.

Tack allihopa för att ni kom och sa grattis, och alla fina presenter förstås!

Förresten så var jag på Allsången i Badhusparken och fotade för Ålandstidningen i Torsdags. En perfekt födelsedagspresent var att min bild hamnade på förstasidan. Jag visade stolt upp tidningen för nästan alla mina gäster också tror jag.. Klicka på länken så kan du även titta på ett bildspel med några av de bilder jag tog! Och förresten så var Petter Lobråten(reporter på ÅT) in och handlade av mig idag och han sa att mina bilder hade fått mycket beröm på morgonmötet igår. Det berömmet kommer jag leva länge på.

Hursomhelst, om igår var en jättebra dag så svängde det när jag och Toffe skulle gå och lägga oss och vi kom på att det inte är länge kvar tills skolan börjar och jag måste tillbaka till Uppsala igen. 1 månad och 2 dagar för att vara exakt. Idag har jag jobbat på Sparis hela dagen och nu är jag trött och på dåligt humör. Toffe är ute och rojvar och jag jobbar i morgon så jag har absolut ingen ork att dricka ikväll. Jag vet inte vad det är med mig.

Nu ska jag äta glass, det är bra när man är på dåligt humör.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag skickade ett grattis sms till ditt åländska nummer, men jag vet inte om det fungerade :( Om inte annat får du ett stoooort grattis nu! :D

2008-07-20 @ 17:58:23
URL: http://optimistfjolla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0