Ida = Slarvöra

Inom loppet av lite drygt en månad så har jag hunnit slarva bort:

  • Min lilla svarta plånbok som jag har småpengar i. Jag trodde att jag tappat den på bussen en söndagkväll så jag både cyklade till bussen tidigt nästa morgon och frågade chauffören och ringde till bussbolaget men ingen hade hittat den. I slutet av veckan hittade jag plånboken i min kameraväska, där jag hade lagt den för att jag inte skulle slarva bort den..
  • Mitt svenska SIM-kort till telefonen. Jag visste att jag packat ner det i ett fack på min väska men antog att det hade ramlat ut när jag sökt efter båtbiljetten.. Sent samma kväll så hittade jag kortet just där jag hade packa ner det men det hade liksom farit upp och fastnat ovanför dragkeden så det var därför jag inte kunde hitta det.
  • Mina presentkort(IKEA a´ 500kr, H&M a´ 500kr + 300 kr kontant = lite drygt 1000 kr) när Toffe var hit förra helgen. Jag hade dem i ett kuvert i fickan innan vi for och handlade. Vi var in till stan en sväng innan vi for ut till Boländerna och åt på Max och gick på Biltema. Det var på Biltema som jag märkte att jag inte hade kuvertet med presentkorten i fickan. Vi letade i bilen och jag sprang in på Max och kröp under borde vi satt vid och frågade personalen - inget kuvert. Till sist for vi hem till min lägenhet för att kolla om jag glömt det kvar hemma och där på köksbordet låg kuvertfanskapet och väntade på mig.
  • Min mobil. Jag brukar aldrig glömma mobilen någonstans men en dag när jag kom till skolan så hade jag den inte i väskan där jag brukar ha den. Jag visste i och för sig att om den inte finns i väskan så är den hemma, det var jag säker på. Så jag tänkte inte mer på det men innan skoldagen var slut så hittade jag mobilen i väskan där jag ALLTID brukar ha den..
Detta är min vardag. Härnäst kommer jag högst antagligen att slarva bort mig själv, så om du ser en bortslarvad Ida, hjälp mig att hitta mig själv igen så är du snäll!

I morgon ska jag handla en ny väska i förebyggande syfte. I den ska allting ha sin bestämda plats och väskan ska jag med mig till skolan och när jag åker hem. En stor bov i det här borttappandet är(förutom jag själv) är nog att jag byter väskor hit och dit och flyttar över saker som mobil, plånböcker, SIM-kort mellan olika väskor beroende på om jag ska till skolan eller hem eller kanske till Prinsen och sova. Jag hoppas att det blir en bättring i och med min nya väska. För om jag är såhär vimsig vid 18 års ålder? Hur vimsig kommer jag att vara när jag blir äldre? Det är en skrämmande fråga.

Kommentarer
Postat av: emma

hell yeah, du kan finska ;) min svenska flicka. good girl ;)
kom över på en kejf nästa gång du är hemma!!! :)

2008-01-22 @ 13:08:18
Postat av: emma

haha jaa det kanske ni kan :p eller på söndan en sväng;) iofs ska fredde till arken på fredag tror jag.. vi kan ju sms:a ;)

2008-01-22 @ 17:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0