Bloody Monday!

Hujedamig vad tungt det var att stiga upp i morse kl sju. Jag snoozade i en halvtimme och masade mig upp halv åtta istället. Skrev matteprov första lektionen i skolan, som gick sådär. Det stod helt still i mitt huvud men efter en stund lossnade det lite, jag tror att jag bli godkänd och det är väl huvudsaken. På Bild & form-lektionen så färglade jag min Mona-Lisa sm jag gjort om till fotograf. Den blir inte fin men det är kul att rita med tusher. Vid 11 så hade jag en djävulsk mensvärk(trots Alvedon intag) och mådde inte bra så jag sa till My att jag skulle gå hem. Jag knaprade lite Alvedon och vilade hela dagen. Nu har jag inte ont längre men jag känner mig trött och seg. Den här veckan hade verkligen kunnat börja bättre. I morgon ska vi till Linné-skolan och hälsa på, vi ska lära oss lite om smink så det ser jag fram emot. Vi slutar vid kl 15 så då ska jag gå på stan och se om jag hittar en väska och en plånbok.

Förresten så fick jag inte praktisera med Mattias Klum. Så jag ska ringa till Ålandstidningen i morgon och säga att jag kommer till dem v 10. Största anledningen till att jag inte fick jobbet var att jag sökte praktikplats och inte en arbetsplats men Peter Östlund ville spara mig i sin kontaktlista så att han kanske kan kontakta mig i framtiden. Fear enogh. Även om jag visste nästan säkert att jag inte skulle få det så kan jag inte hjälpa att jag blev lite besviken, en dag som denna. Försöker tänka på hur glad jag var vid den här tiden förra veckan efter att jag träffat Mattias. Jag har ju faktiskt träffat min största idol, en av världens bästa naturfotografer och det är ju inte fy skam!

Nu ska jag kika lite i mina kokböcker och skriva en handlingslista och sedan ska jag gå ner till Ica och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0