Ångestfyllt

I mitt liv finns det inte mycket tid över för bloggning längre. I helgerna har jag fullt upp med annat och nu har jag bestämt mig för att ta skolan på största allvar och verkligen kämpa och göra mer än mitt bästa i alla ämnen. Jag har t.ex. bestämt mig för att bättra på min engelska ännu mer(och för att jag tycker att engelska är kul), så jag har lånat ett par böcker på engelska som jag håller på och läser. Jag har även en lite olika ljudböcker på engelska som jag har på min iPod och lyssnar på när jag cyklar till och från skolan bl.a. Jag önskar att det fanns ljudböcker om Mediekommunikation också, vi fick en till jättestor uppgift i just mdk som vi ska arbeta med nu fram till sportlovet. Jag har jättemycket ångest för jag hatar verkligen mediekommunikation och jag är sämst på att analysera. Jag ska jobba ensam, även fast hon rekommenderade att vi skulle jobba i grupp(sanningen är den att jag är så trött på de allra flesta av mina klasskompisar så ibland är det faktiskt en befrielse att vara ensam), med Medievåld i filmer. Jotjena, det kommer bli ett stort stort fiasko och tillpåköpet så har vi prov om mediepåverkan på torsdag och jag har bara kikat lite på provet.. När jag tänker på detta så vill jag bara dra täcket över huvudet och sjukanmäla mig för resten av skolåret.

Jag är så trött på skolan och alla människor i den. Jag är så trött på Uppsala och hela Sverige och faktiskt alla svenskar som verkar ha fått förmågan och viljan att analysera, diskutera, debattera i modersmjölken. För när de sätter igång så har man ju faktiskt inte en syl i vädret, som Kattis sa. Synd att jag och Kattis bara har lärt oss läsa, skriva och räkna bättre istället.

Nu vill jag inte påstå att jag är bäst på rättstavning, matte och att läsa. Men det är ju inte direkt ngn hemlighet att Finland är överlägsen Sverige när det gäller det här med skolan. Förresten så fick ja tillbaka mitt matteprov idag, ett G. Inte lika nära IG som förra gången men tillräckligt dåligt för att ni inte ska ta på största allvar att jag tror att jag är bäst på matte.

I morgon är det friluftsdag, jag ska på bodybalance på SATS. Efter det ska jag ägna dagen åt städning, kanske hinner med en sväng ner på stan innan jag tar bussen vid kl 16 ut till moster Nanne i Rickeby. Ska hälsa på henne, äta middag och sen åker jag hem igen på kvällen, det ska bli kul.

Jag hade tänkt diska ikväll men sen så fastnade jag framför dator och skypade med mamma och pappa en lång stund så nu tänker jag faktiskt lämna diskberget tills i morgon.

Nu är det macka som gäller och sen läsa lite mdk och sen ska jag försöka sova, igen.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag tycker att du är duktig som tar skoluppgifterna på allvar och kämpar på med dem. Och är där även fast det suger. Men man måste tänka positivt, vi har mindre än det vi redan har gått kvar! Jag försöker ta mig i skinnet, lite i alla fall. Och tänker att "om jag inte gör det här så måste jag gå ett 4de år". Och det vill jag fan inte. Det är ganska peppande!

2008-01-30 @ 19:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0