Flitiga Ida

Skola igen 4 dagar. Och stress och massor att göra. Började veckan med ett matteprov som gick sådär, ligger antagligen på gränsen till IG som jag gjort hittills på mina matteprov. Idag var det faktiskt drygt med foto. Föreläsningen om Bildarkivet.se var helt okej men sen tvingades jag lyssna på vims-Kjell när han pratade om fotografering i studion. Hungrig var jag och huvudvärk fick jag, och inte tycker jag att jag lärde mig något speciellt nytt. Sen jag kom hem så har jag redigerat bilder på Cornelia och Ludwig så jag har det färdigt ivf.. Jag har valt ut några bilder på elever från Linné-skolan som jag ska skicka till dem, dock var det inte 11 st från studion som Kjell tyckte. Men jag valde dem jag är nöjd med och det blev 11 totalt med dem jag tog medan de sminkade varandra också. Det får duga tycker jag. Bilderna "Svartbäcken By Night" som jag och Emma tog en kväll innan lovet redigerade jag också en aning så jag är färdig med dem också.

Det som ger mig ångest är mitt mdk-arbete om filmvåld som jag jobbat med. Jag har skrivit en sammanfattning under lovet iallafall men på torsdag måste jag redovisa inför klassen helt ensam och det skulle jag helst slippa. Jag vet inte hur länge jag ska prata, vad jag ska prata om riktigt eller vad för hjälpmedel jag ska använda mig av.

Till råga på allt så bestämde jag och Kattis att vi ska ut i morgonkväll eftersom hon fyller år i morgon. Vi tänkte ta en drink på Shima här bredvid kanske och sen dra till People och kolla in det. Men efter många överväganden från min sida så kom jag på att jag har alldeles för mycket att göra för att kunna gå ut en kväll. Vi bestämde att vi skulle gå och äta Kina-mat, precis som förra året, istället. Jag känner mig lite dålig eftersom jag inte kommer ha råd att bjuda henne, men lovar bot och bättring.

Nu är det ivarjefall House som gäller, den enda pausen jag lär få denna vecka.

I wish it was friday.

Kommentarer
Postat av: Jenny

komma me ut på fredag?

2008-02-26 @ 21:41:13
Postat av: Kattis

Det är lugnt! Blir man gammal ska man inte göra "riviga" saker, och Kinamatsgrejen tycker jag att vi ska göra till en tradition :)

2008-02-27 @ 15:05:39
URL: http://flas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0