Flitig Ida, continued.

Idag slutade jag kl 11.45, önskar att jag gjorde det varje dag. Jag åt lunch på skolan och sen åkte jag ner på stan och gick till tandläkaren. Jag har adrig haft tandläkarskräck, men sen jag flyttade till Uppsala och går till tandläkaren här så har jag nog bivit lite mindre positivt inställd till tandis, måste jag säga. Idag så röntgade hon mina tänder(hade jag aldrig vart med om förrän första gången jag var till tandläkaren här), det var obehagligt som vanligt. Sedan sa hon att jag hade tandsten och började krafsa bort det mellan mina tänder. Kändes som om hon skar med kniv på mitt tandkött, men jag uthärdade medan tårarna rann. Efteråt frågade hon mig lite om mina matvanor och sa att jag borde sluta med att dricka saft när jag är törstig. Jag nickade och höll med, men det tänker jag absolut inte göra. Jag kan sträcka mig till att använda tandtråd och borsta tänderna noga. Men siddu, matvanorna ändrar jag inte på.

Efteråt så gick jag och tröstshoppade lite till mig själv eftersom det gjorde så ont hos tandläkaren och tandgrejjorna jag fick av henne tröstade minsann ingenting. Jag var in på weekday och köpte ett par Cheap Monday för 50 kr. De var inte "to die for" (som MAD skulle ha sagt), men de dög åt mig och för 50 kr så var de kanon tyckte jag. Jag var in på SOLO också och köpte två par jeans till för 747 kr. Jag tycker att jag har gjort riktiga fynd idag, eftersom jag verligen behövde jeans.

När Kattis slutar skolan så ska jag cykla ner på stan och äta med henne på China River tror jag, eller ngn annan Kina-restaurang. Det ska bli jättegott! Och jo.. Grattis till Kattis, hon fyller 19 idag!

Ikväll ska jag planera planera planera mitt mdk-arbete om filmvåld. Jag pratade med min lärare om att jag tyckte att det skulle bli lite jobbigt att vara ensam och prata inför klassen. Tur att hon är väligt sympatisk, så hon uppmuntrade mig och sade att hon skulle stötta mig. Det är egentligen inte det att jag är blyg(eller jo, kanske lite).. Men jag är ju absolut ingen filmvåldsexpert och jag är rädd för att svenskarna(som fick lära sig debattera, analysera, diskutera redan som spädbarn) kommer att diskutera ut mig på något vis. Nu låter det bara löjligt, men vi får se hur det går. Packa ska jag också göra lite ikväll, måste börja stuva i god tid så jag kanske får med mig allt hem på fredag. På tal om det så hoppas jag att mamma kan komma och hämta mig, eller att hon åtminstone kan låna ut sin bil till prinsen så att han kan komma.. Han har blivit påkörd bakifrån och har fått en whiplash-skada så han är sjukskriven. Stackars Prinsen, PUSS!

Nu ska jag nog fika lite innan jag cyklar ner på stan igen och gör slut på mitt Gina Tricot presentkort och äter middag med Kattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0