Deeds of the day(so far)

När mitt alarm ringde i morse kl 06.45 så kändes det verkligen att det var måndagsmogon. Jag var trött som vanligt och tänkte ge måndagen en ny chans så jag ställde om alarmet och sov en halvtimme till. Andra gången alarmet ringde så hade jag ont i magen och så kom jag på att min Bild & Form-lärare hade sagt att alla frånvarande från dagens lektion inte skulle få någon frånvaro uppskriven så jag sket i den lektionen och då kunde jag lika gärna skita i matten också som vi har första lektionen. Så jag sov vidare väldigt länge innan jag steg upp för tredje gången, såg att solen sken och fåglarna kvittrade i vårdagen utanför mitt fönster. Tredje gången gillt alltså och den här måndagen har visat sig vara helt okej. Jag cyklade in till stan och hadlade ingredienser, eller vad tusan man kallar det, till mina alla hjärtans dags-kort. Material kanske är ett mer passande ord? Efter det cyklade jag till skolan, åt lunch(som förresten var under all kritik eftersom potatisen smakade skosula och fläsket var torrt), gick på engelskan(fick tillbaka mitt engelskaprov som jag inte var nöjd med resultatet på) och så hade jag projekt och företagande i ca en timme innan vi fick gå. Tackochlov att den kursen slutar vecka 9, lektionerna är rena rama sömnpillret trots at vi i genomsnitt får gå en timme tidigare än vanligt.

Jag handlade på vägen hem och sen har jag pysslat med mina kort hela kvällen. Vet inte om det blev så mycket att hänga i julgranen egentligen, men jag hoppas hursomhelst att mottagarna blir glada över tanken och arbetet jag har lagt ner. I morgon ska jag till posten och posta dem.

Innan det är läggdags så ska jag plugga på foto-provet som vi har i morgon och kanske räkna lite matte. Det blir inte några tidiga kvällar den här veckan, jag har ett mdk-arbete att sammanfatta och två prov att öva på. Men sen är det äntligen sportlov och jag kan pusta ut i hela 9 dagar innan nästa prov.


Kommentarer
Postat av: emma

hahah jaaa min ankstil var ganska längesen sist va?;) saknar du den? ;p

2008-02-12 @ 11:42:09
Postat av: emma

haha vänta bara, nästa gång vi ses på arken eller nåt ;D påminn mig då! pallar nog inte göra nåt sånt på offentlig plats nykter längre :p

2008-02-12 @ 18:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0