På andra plats

Jag knapprade iväg ett mail till Peter och Mattias där jag förklarade att jag var besviken på att jag inte fick praktisera hos dem medan bl.a. Arzalan i min klass fick göra det. Målet med att skicka det här mailet var att ge dem lite dåligt samvete och att de kanske skulle skicka den där boken som Arzalan sa att Mattias ville skicka som plåster på såren då han hörde att jag blivit besviken och att jag skulle få göra min praktik hos Mattias det här läsåret istället. Jag läste precis svaret som Peter skickat till mig och jag blev inte så mycket gladare av det och det kändes inte bättre. Han kunde inte svara på varför just de fick praktisera hos dem medan jag inte fick, att det är många som vill praktisera där och att om jag var besviken på dem till den grad att jag är arg så kanske det inte är så idealiskt att jag ska praktisera hos dem.

Det känns inte alls som att han förstod vad jag menade. Klart att jag var arg sista veckan innan vi skulle gå ut på praktik och jag får reda på att flera elever från GUC har fått praktikplats där jag blev nekad en många många veckor innan. Men min lärare Kjell förklarade för mig att de eleverna skulle få sitta och scanna bilder hela dagarna, så då kändes det lite bättre men Mattias hade ju sagt att de kanske kunde erbjuda mig en praktikplats ivarjefall så varför fick inte jag sitta och scanna bilder?

Nu ska jag diska innan Mette kommer över en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0