Partiell solförmörkelse

I morse när pappa sa att det skulle bli solförmörkelse idag vid 11-tiden så sa jag: "Fan också, jag som tänkte fara ut till stugan och sola och ligga på flotten hela dagen". Jag trodde nämligen att det skulle bli mörkt. Vad han inte nämnde var att solen bara skulle komma att skymmas av månen till hälften, så jag märkte minsann inte av någon solförmörkelse när jag låg ute i Lemland idag. Jag inbillade mig att jag såg en måne där framför solen men sen började mina ögon att tåras av det starka ljuset och så kom jag på att de sa på radion att man faktiskt kan bli blind om man tittar för länge.

Grodan/Prinsen/Toffe har farit till Mantorp över helgen så jag är gräsänka. Det är iochförsig ganska skönt för idag kunde jag sola i lugn och ro och slapp höra Toffes klagan om att det är tråkigt och att vi måste göra något och att han vill åka ut med flotten, han brukar kasta iväg ankaret och sedan hala in snöret så att man på det viset kommer framåt och sedan kasta igen, men det slapp jag alltså idag. Och nästa vecka så ska jag hålla en fotokurs för barn i Godby bibliotek så nu har jag tid för att planera inför det också.

Men jag saknar honom, han där Toffe. Det är så tomt och tyst nu utan honom så han skulle gärna få komma hit och klaga lite, och gärna snarka lite i mitt öra när jag sover. Puss!

Den här helen jobbar jag från 9:45 till kl 18:05 för 4e helgen i rad. Och vardagarna därimellan så har jag jobbat kväll. Nästa helg jobbar jag samma tider. Det börjar kännas sorgligt att jag har jobbat så mycket nu på sistone, i höst när sommaren är slut så kommer jag nog tänka tillbaka och ångra mig att jag inte var ledig mer och kunde njuta mer av sommaren.. Men då tar jag cykeln in till stan och shoppar loss för de pengar jag förtjänat i sommar så blir jag glad igen! HAH!

Nu på torsdag och fredag, den 7-8e är jag HELT ledig i TVÅ dagar. Jag är sugen på att åka till Sverige och handla lite men de flesta verkar jobba just de dagarna. Vill du följa med mig?

På tal om Sverige så har jag inte varit dit sedan jag slutade skolan i början på Juni(och inte har jag saknat det heller!), men snart är det dags att börja pendla igen. Den 20e börjar jag. Jag saknar Tjorven lite grann och staden Uppsala förstås, som har allt som inte Mariehamn har.

Nu ska jag fisolofera(=filosofera) vidare under ett glas cola och en påse hearts(på tal om hjärtan så saknar jag Toffe massor, kom hem NU)!

Kommentarer
Postat av: Flöjtis

Det är jobbigt att sakna dom där karlaasen :p pampas som e borta vecka vecka då saknar ja han.. usch such

2008-08-04 @ 07:35:23
Postat av: Flöjtis

Det är jobbigt att sakna dom där karlaasen :p pampas som e borta vecka vecka då saknar ja han.. usch such

2008-08-04 @ 07:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0