Bagare Jansson

Den Amerikanska äppelpajen som jag bakade igår blev helt okej. Jag vet inte om det var den godaste pajen jag någonsin ätit, men den var inte äkclig ivarjefall. Toffe tyckte om den och åt flera bitar igårkväll och tog även med sig en bit på jobb. Igårkväll efter jobbet så bakade jag scones, de vart jättegoda. Jag sitter förresten och mumsar på ett nu. De är allra godast när de är nybakta, men kör man dem i micron en liten stund så smakar de precis lika bra. Idag hade jag tänkt att jag skulle använda en mjölmix som mamma hade hem igår, Grekiskt lantbröd, men först och främst så måste jag städa lite. Mamma och Pappa flyttar hem från stugan på söndag och då är det bäst om det är städat och fint!

Ikväll jobbar jag 16.30-20.00 och efter det tänkte jag fara på kulturnatten en sväng. Mette ska sjunga vid 11, om hon inte är förkyld fortfarande förstås? Men det skulle jag ivarjefall vilja se. Jenny slutar 20.30 så vi har planerat att kika in i stan en stund åtminstone.

Nu ska jag ta tag i dammandet och putsandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0