Back on Track

Tillbaka i ett regnigt(såklart) Uppsala. Jag hoppade i Hondan i morse och tog den över. Jag lyckades tillochmed välja rätt lucka nere i hamnen för där satt Emma. En snabb pratstund hann vi med och hon bjussade mig på båtresan, tack för det! Jag började kl 12:55 idag så jag var och hämtade upp Tjorven utanför Töväder, där hon bor nuförtiden, så for vi till skolan och åt lunch. Religionskunskap och Webdesign hade vi på schemat idag och efter det skjutsade jag hem Tjorven och for hem till mig och åt. Jag hade min hyresvärd att skriva på ett kvitto som jag och mamma diktat ihop angående hur mycket jag har i hyra, för att jag ska kunna lämna in det hos Fröken Dryg på ams där hemma.

400 m fågelvägen från där jag bor så bor även Mette nu för tiden. Hon har börjat på en musiklinje på Bolandskolan och bor på Kantorsgatan som ligger väldigt nära min gata, så efter att jag ätit så for jag dit och hämtade henne. Vi var tll Biltema, köpte ny cykelkorg och ett CD-fodral som man ska ha på solskyddet i bilen innan vi for vidare till Gränby. På Gränby stängde de vid 20:00 så vi for in till stan och fikade på Café Linné. Kladdkaka och Latte, mums!

Nu sitter jag hemma och varvar ner, känner hur tröttheten kommer krypandes då jag varit på gång mer eller mindre hela dagen. Jag har laddat ner msn på nytt, då det gamla inte funkade, och uppdaterat både Skype och Firefox. Det är inte klokt vad enkelt det är att ladda ner saker med Mac, kan inte minnas exakt hur det var på PC men det måste ha varit för krångligt för mig för jag fasade alltid inför nya installationer. Men nu med min Mac är det bara att klicka 3 ggr och sedan dra ikonen till Program-mappen så är det klart. Enkelt och smärtfritt.

Förresten så köpte jag en Kaffe-burk på Mique också. Jag fick en exakt likadan av Emma och Malin i födelsedagspresent, men som det stod Tea på och jag har kollat på Kant House efter en likadan fast för Kaffe och nu hittade jag den i Gränby. Nu ska jag nog gå och fylla den med mitt nya Zoegas kaffe!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet :( det är ju lite dålig timing. men jag känner mig inte riktigt redo att fara ännu.. böh. inga alternativ i mitt liv känns rätt längre. vet aldrig vad jag ska välja eller göra. det är inte lätt.. :p

2008-08-21 @ 22:03:56
URL: http://eemmi.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh va roligt att hon går på boland! Hoppas hon trivs där!

2008-08-23 @ 10:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0