JAG HATAR AMS!

Nu har jag precis kommit hem från stan. Hämtade upp Mette så var vi via Kungsö och hämtade min mobil. Jag hade min nya kofta på mig som jag köpte i Täby i Fredags och Ludde undrade vad det var för handduk jag hade på mig (Skitunge han!). Vi var via Mettes Momma & Offa så hon kunde byta om från sin morgonrock hon hade på sig till lite mer fika-på-stan-vänligare kläder. Var in till AMS för 2a gången för att lämna in min studestödansökan bara för att få veta av de dryga AMS-arna där att kvittot som jag skrivit ut från min internetbank inte dög som intyg över min sista betalda hyra. När jag förklarade att jag har SEB och det inte alls går att skriva ut något bättre kvitto så berättade Fröken Dryg no1 att hon har också SEB och att det visst går att skriva ut. Jag for därifrån med irritationen på topp och ringde till min mamma som blev sympati-irriterad och ringde till Fröken Dryg och var dryg tillbaka och berättade för henne att hon har ingen anledning att vara otrevlig när man kommer in och ska försöka fixa alla de tusen papper, kvitton och skattebevis som ska bifogas.

Jag och Mette var och fikade på Nikolaj, jag köpte ett nytt täckstift och så gick vi en sväng på stan innan vi for hem igen. Nu har jag ont i huvudet, ska städa lite i mitt rum och fixa. Eller kanske bara vara?

Jag snodde en lista av MAD  i brist på annat.

A is for age: 19
B is for booze of choice: Jäger-Battery
C is for career: Fotograf
D is for your dad’s name: Tage
E is for essential items to bring to a party: Kameran! Nej, jag vet inte. Jag är ganska dålig på at ta med mig kameran på fester.
F is for favourite song at the moment: Ashlee Simpson - Outta My Head
G is for favourite game: Rappakalja är kul, men det var längesen jag spelade det.
H is for home town: Jomala?
I is for instruments you play: Räknas halva Gubben Noa på piano?
J is for jam or jelly you like: Hallonsylt!
K is for kids: Ludwig  och Cornelia är mina favoritbäbisar.
L is for living arrangements: I Lemland i Sandvik nära havet i ett stort hus med stor veranda.
M is for mother’s name: Kristina.
N is for name of your crush: Toffe.
O is for overnight hospital stays: När jag var yr i huvudet och var till sjukhuset i Åbo tror jag. Men då kan jag inte ha varit mer än 3 år..
P is for phobias: Ormar!
Q is for quotes you like: Jag har ingen. Däremot hatar jag: "Du är trött" eller "Neej, inte badsalt..!"
R is for relationship that lasted the longest: Jag och Toffe har hållit ihop i lite drygt ett år även om vi har gjort slut säkert 10 ggr sen vi blev tillsammans första gången.
S is for sartorial style: Det jag trivs i. Kläder och stil är inte det viktigaste jag vet.
T is for time you wake up: Brukar stiga upp runt 9 även fast jag är ledig.
U is for underwear: Boxers!
V is for vegetables you love: Det har jag aldrig funderat på. Jag har nog ingen direkt favorit, äter helst inte om jag slipper.
W is for weekend plans: Jag ska jobbar lör-sön. På fredag kanske jag far på Kulturnatten.
X is for x-rays you’ve had: 2 som jag kommer ihåg just nu. En gång när jag föll av en häst och fick spricka i foten och en gång i Uppsala när jag spelade innebandy och stukade foten rejält.
Y is for yummy food you make: Kycklingwok med ris!
Z is for zodiac sign: Kräfta.

Kommentarer
Postat av: b

Q for quetes kunde ju vara "man måst barra" fniss....

2008-08-13 @ 09:16:55
URL: http://eyesoffinland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0