Tom Peng Pung

Idag så var hälften av alla lektioner inställda(vi har två på onsdagar) så jag slutade jätttidigt, 20 min över 11 gick jag, Cicci och Jimmy till bussen. För i morse när jag tittade ut genom mitt fönster såg det regnigt ut så jag ville inte blöta ner mig och tog bussen istället. Vi hade engelska som vanligt och sedan var vår samhällskunskapslärare sjuk, så vi gjorde några frågor och åt lunch och sen for jag ner på stan. Jag var in med mitt körkort till länsstyrelsen och sedan gick jag i en massa butiker, endel som jag inte ens varit in i tidigare. Förutom presenter till Julia och Toffe så blev det inte några inköp, jag är fattig som en kyrkråtta. Svårast var det att hitta en bra present till Julia som jag hade råd med(jag sa ju att jag är fattig just nu). Jag tror ändå att Julia förstår och det är ju tanken som räknas. Hon kommer få ett fint kort som jag gjort själv också. Det är värt en hel del bara det..

Trots att det såg ut att bli en regnig dag i morse så har det varit jättefint och soligt. Funderar på att gå ut och sätta mig och läsa min bok som jag lånade på bibban i skolan; Luftslotten som Sprängdes av Stieg Larsson.

Igår fick jag förresten reda på av Asse, som praktiserat hos Mattias Klum, att Mattias skulle skicka en signerad bok till mig för att Kjell sagt att jag var lite småsur eftersom jag pratat med honom om just en praktikplats och inte fått någon, och sedan har Asse och två elever till från GUC fått praktisera hos honom. Då blev jag glad. Snällt av Mattias att tänka på att gottgöra mig, när han egentligen hade kunnat strunta i det. Men det kan också vara en såndär sak han sat i förbifarten och nu glömt bort.. Hoppas det inte, men man ska ju inte ropa hej..

Igår fick jag mitt batterigrepp från Scandinavianphoto också. Det är nog en anledning till att min peng pung är tom. Det negativa med fotointresset, och kanske alla intressen, är att allting är så dyrt. Nästa gång jag har ett litet överflöd av pengar ska jag köpa vidvinkel objektiv, blixt, extra batterier, fjärrutlösare.. Och när jag har allt detta så måste jag nog ha en ny, större kameraväska också..

image52

Kommentarer
Postat av: julia

idaskida, present är absolut inte det viktigaste :) den näst bästa presenten(näst efter ett hemmagjort kort) man kan få är att få träffa dig lite! :)

2008-04-16 @ 14:39:33
URL: http://tejprulle.blogg.se
Postat av: evari

Skriver upp på "komma ihåg vad Ida önskar sig i födelsedag"-listan :-) Inte för att vår pung innehåller så mycket den heller :-(

2008-04-16 @ 14:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0