Inte sämre än Julia..

Här kommer ett recept på världens godaste tårta(jag kan ju inte vara sämre än Julia). Den är dessutom världens enklaste att göra också, kan det bli bättre?

Bottnen:
4 äggvitor
3 dl socker
4 dl Rice Krispies

Smörkräm:
4 äggulor
1 dl socker
1 dl grädde
125 g smör

Garnering:
3 dl grädde
Hallon, blåbär, jordgubbar..

Vispa äggvitorna hårt, häll i sockret lite i taget och vispa ytterligare 5 min. Häll i Rice Krispies och rör försiktigt om. Bred ut smeten på en långpanna och grädda i 125°C i 75 min.

Vispa gulorna och sockret i en kastrull, blanda i grädden och låt koka tills det blir tjockt. Ta bort kastrullen från värmen och rör ner små klickar av smöret. Låt svalna.

Dela bottnen på mitten och bred smörkrämen på den ena delen. Såhär långt kan du förbereda dagen före, förvara bara bottnen med smörkräm i kylen över natten.

Strö lite bär på bottnen med smörkrämen, ta den andra delen av bottnen och lägg den ovanpå. Vispa grädden och bred ut den på tårtan. Garnera med dina favoritbär eller frukter!

Kommentarer
Postat av: julia

gulleida du är aldrig sämre än mig ;)

2008-04-14 @ 20:20:12
URL: http://tejprulle.blogg.se
Postat av: B

och här har vi receptet.......blir säkert kaffe&tårta på fredag eftersom Jag O V åker till el stocolmo på lördag.....på Toffes födlare...

2008-04-15 @ 08:15:39
URL: http://www.eyesoffinland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0