Första skoldagen

Tillbaka till det verkliga livet. Och skolan. Inledde slutspurten innan sommarlovet med Matte, halleluja. Följt av Bild & Form och sen Engelska. Slutade redan kl 14, vilket var skönt. Fint väder var det också, en liten stund innan det började ösregna. Middagen bestod av köttbullar, mos och kantarellsås och det smakde alldeles förträffligt. Sällskapet hade kunnat vara bättre(jag åt ensam medan jag kollade på TV). Tjorven och Martina var hit ikväll och åt bulle och drack kaffe, Tjorven och jag snackade massa skit om våra praktikplatser och fotografering över huvudtaget(sådär som vi oftast gör). Toffe ringde mig, han har varit i Åbo och röntgat knät så vi pratade en liten stund också. Tjorven och Martina gick hem för ett tag sen så nu sitter jag och försöker fördriva tiden med att surfa och slökolla på Prison Break. Är inte trött alls och vill inte sova. I morgon har jag en lång dag, men förhoppningsvis rolig eftersom jag får träffa klasslärare Kjell och så har vi David i Digital Bild.

På onsdag när jag slutar tidigt så ska jag lämna in mitt körkort på länsstyrelsen så jag kan få ut ett svenskt istället. Det betyder att jag inte får köra bil hemma på Åland och därför har jag anlitat en alldeles egen privatchaufför. Toffe. Jag ska till Julia på fredag, eller jag hoppas det ivarjefall. Och på lördag så fyller Toffe själv 20.. Just det! Presenter måste inhandlas!

Jaja, inge vidare intressant kanske och inga banbrytande nyheter. Men sådan var min dag idag.

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: B

Hej bruden....sitter i Helsingfors o läser din blogg...hoppas att det är ok att vara tillbax i skolan. See u ....
KramiZ

2008-04-15 @ 08:14:09
URL: http://www.eyesoffinland.blogg.se
Postat av: Kattis

Varför ska du byta till ett svenskt kort?

2008-04-15 @ 17:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0