Tillbaka i Uppsala..

..tyvärr. Måste jag nog ändå säga. Det tar emot som fan att fara hit nu för tiden. Förra året var inte alls såhär. Nu hoppas jag bara på att det ska blåsa storm så båten inte går så jag slipper fara. Bara för att jag vill stanna hemma och mysa med världens bästa Toffe. Fast det känns ändå mer okej nu, än för bara ngn vecka sen. Nu känner jag att han finns kvar där hemma och att han väntar på mig.

I fredags så kom pappa och hämtade mig till skolan, vi var till Skatteverket för att skriva om mig till Sverige igen men de hade stängt så vi for och köpte en dator till pappa till Pc City istället. En iMac MA 876. Lite sämre än min, men det är fortfarande bland det nyaste man kan ha. Efter att ha sett pappa slänga fram så många 1000-lappar så blev jag hungrig och bestämde att vi skulle äta på Max innan vi for ner till båten. Italian Trio Garlic. MUMS!

När det var dags att börja fara ner till båen så var det jag som fick köra pappas stora Toyota. Jag har äntligen fått mitt riktiga körkort(har tidigare bara haft en provisorisk papperslapp) så det gjorde jag gärna. Träffade Stoffe och Brännis på båten så jag satt med dem en stund. Var hem en snabbis, in till stan igen (fick ta pappas bil igen för fiestan startade inte, surprise?) och träffade Niklas och Adam. Adam(som för övrigt fyllde 18, klockan var över 12) och jag gick till Indigo och minderåriga Niklas gick hem(?). Där satt han och jag och pratade en del medan han drack Whiskey. Monique och Bodil(våra gamla lärare från Folkis) kom lite senare så vi fastnade med dem ett tag också.

Vid 2-tiden så började vi gå därifrån eftersom jag skulle möta Toffe, trodde jag(han och Pampas hade varit till Finland och köpt ny bil. Eller nja, bytt) Det var meningen att båten skulle ta iland i Långnäs kl 01.00 och Toffe och Pampas skulle vara inne i stan vid 2 så när ingen av dem svarade när jag ringde så blev jag orolig. Trodde såklart det värsta och frågade ett par poliser utanför Arken om det inträffan ngn olycka. Men icke. Jag fick däremot veta att båten skulle ta iland 02.30 i Mariehamn istället eftersom det blåste så mycket. Tills lut fick jag äntligen träffa Toffe och sen fara hem och sova till honom. Vi somnade vid 4-tiden och steg upp 4 timmar senare. Jag for och klippte mig och Toffe for på Streetrace.

Eftersom det regnade så mycket så blev Streetracet inställt efter en stund(första ggn på 25 år eller ngt liknande..) och jag och Toffe var ganska trötta så vi for hem till honom och vilade några timmar före maten.

På kvällen startade min fiesta så jag for in till stan. Var till Ronny en sväng och sen lekte jag och Brännis Tjuv och Polis på stan med Stoffe, medan Toffe och Pampas övade på att köra nya bilen. Barnsligt roligt var det ivf att försöka gömma sig för Stoffe. Körde på alla möjliga vägar i bostadsområden och i skogen. Skjutsade till slt hem Brännis och for hem och tuttade med Toffe.

Upp igen kl 8. Skjutsa Toffe till bilen. Pampas till Sittkoff, Esso, Gottby. Hem och sova. På Streetrace(Toffe körde som bäst på 9.45). In till stan med Johan. Hem och äta och gosa massor med Toffe innan han och pappa skjutsade mig till båten. Och nu, några timma senare så är jag här. Fick gå hem från Willys eftersom jag inte hade cykeln där..Tog bara 20 min, men ändå. Det regnade.

I morgon är en ny dag och en ny vecka, snart fredag igen!

ida

Kommentarer
Postat av: julia

Jag kommer att ha träningsvärk som bara den! :D

2007-09-17 @ 20:52:35
URL: http://tejprulle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0