Till min k dotter om jag får någon

I fredags på svenskan skulle vi skriva dikter med rubriken "Till min k dotter om jag får någon". Meningen var att vi skulle dela med oss av vår livserfarenhet till våra framtida barn. Jag är ju verkligen ingen poet, men lite livserfarenhet har jag ju. Så här är min dikt:


Till min k dotter om jag får någon

Gud som haver barnen kär
se till att du dig detta lär:

Var rädd om dina vänner
Det är de som dig verkligen känner

Behandla andra såsom du vill bli behandlad
Tänkte alla så, skulle världen vara förvandlad

Vänner ska du ha genom hela livet
De finns där när ditt hjärta i tusen bitar är rivet

Kärleken kommer ibland att göra ont
Men utan honom kommer ditt liv vara tomt

Ensam inte alltid stark är
Det är därför dina vänner finns här

Ge alla en ärlig chans
Att få vara med i din livsdans!


Jag sa ju att jag inte var ngn poet, den är egentligen ganska dålig.
Men den säger det jag vill ha sagt.
Punkt.

ida

Kommentarer
Postat av: Jenny

Int tycker jag den var dålig! Den var ju smart ivf (Y)

2007-09-23 @ 17:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0