Ledig!

Alla lärare(tror jag) i Uppsala har studiedagar Tors-Fre den här veckan så därför är jag hemma på Åland och njuter. Ungefär. Toffe nästan bor hos mig så att jag kan skjutsa ut honom till jobbet på morgonen och sen hämta honom. Jag undrar vem som ska göra det när han blir av med det i minst 12 veckor till?

Igår så skulle jag skjutsa Toffe på jobb till kl 7. Hans mobil ringde kl 6 och då tyckte han: "gulle, kom så sover vi en timme till" så han kom på jobb till kl 8 istället. Jag tror att han egentligen börjar kl 8 men brukar fara dit en timme tidigare och ibland två(!) timmar tidigare för att få några extra timmar i veckan. Jag for i varjefall hem och sov någon timme till innan jag var och klippte mig till klippupp. Träffade Kim där, så vi var och fikade på Svarta Katten och sen for vi till KHS och hälsade på. Träffade Ringa och Moa. Inger var inte där. Jag skjutsade hem Kim, for hem själv och gick ut med hunden innan det var dags att fara och hämta Christoffer 6 år. Han skulle äta hos sin pappa så jag lekte med David(Toffes lillebror) medan och sen for vi hem till mig. Vi städade mammas bil och var in till Adlon en sväng och träffade Jenny, Sara och Fina. Vi planerar att göra en resa tillsammans på sportlovet. Jenny vill fara till Egypten, Sara och Fina vill till Sälen, jag vill till något varmt ställe(inte Egypten!) och Toffe.. Han vill nog också till något skidställe.

I morse så var jag och skjutsade Toffe på jobb igen och nu har jag precis vaknat för andra gången idag. Jag ska städa i mitt rum, min toalett och kl 14 ska jag skjutsa in mamma på jobb och då ska jag köpa en present till Adam. Dit ska vi ikväll, till Adam alltså. Jag och Emma i varjefall. Toffe kommer väl också med om Fredde kommer med och Fredde kommer med om Råttan också får komma. Karlar..

Nu är det i varjefall frukost, eller kanske jag går på lunchen direkt?

ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0