Ida aka Bridget Jones

Idag när jag cyklade hem från skolan så tänkte jag på att jag och Bridget Jones har många likheter. Idag har jag känt mig som en elefant i en porslinsbutik, och inte bara en gång heller.. Allting jävlas med mig. T.ex. när jag cyklar. Bilarna kör antingen för långsamt för att jag ska kunna balansera tillräckligt länge utan att sätta ner fötterna i marken eller för snabbt för att jag ska hinna skynda mig över. Tanken på mig själv balanserandes på min röda tant-cykel med tungan i mungupan är ganska skrattretande. När jag cyklar så blir det alltid för varmt med jackan på så jag krånglar den av mig och lägger den i cykelkorgen istället medan iPoden fortfarande ligger i fickan och hörlurarna är i mina öron, jag vinglar fram på cykelvägen, alla vejar för mig. När jag kommer fram till skolan och ska låsa fast cykeln så fastnar jag med fickor och hår och diverse andra kroppsdelar i cykelstyren, handbromsar, trampor.. Innan jag går in så tar jag jackan ur cykelkorgen och ska försöka ta den på mig igen, kom ihåg att jag fortfarande har hörlurarna i öronen.. Jag vet inte hur jag lyckas, men i morse resulterade försöket i att hörlurarna rev mig i öronen, volymen var på max(glömde sätta på hold innan..), sladden snodde sig runt halsen och armarna sitter fast i jackan som om den vore en tvångströja. Till slut så ordnar allting upp sig och jag känner att jag löste ju situationen ganska bra, så kollar jag att ingen såg innan jag smyger in..

Ikväll har jag varit till Elisabethsjukhuset och hälsat på Fredde. Han har opererat axeln och blev ganska överraskad över att jag faktiskt kom, tror jag. Han sa redan förra veckan att han ville ha blommor och choklad om jag kom. Jag köpte choklad och en Helge tidning, det blev inga blommor. Han var klädd i ett vitt nattlinne och Bertsockor(skojja INTE vilka Bertsockor det var!), vi pratade om operationen och lite ditt och datt och sen skulle jag ta bussen hem vid halv 9 men jag orkade inte vänta 10 min så jag gick hem. Det var inte så långt.

Nu ska jag laga en macka tills i morgon(tisdagar=världens längsta dag, näst efter torsdagar). Matteläxa har jag också, och diskhon är full med disk. Det är bra med en stor uppsättning tallrikar men nu är de slut.

I morgon börjar Desperate Houswives på femman, det ska jag se. Eller nej, House kommer ju då. Ångest. vad ska jag välja?!

ida

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha, det är så roligt att läsa dina bloggar, de e som en komedi bok typ:P

2007-09-18 @ 16:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0