Höst utanför mitt fönster

Hemma, i Uppsala, igen! Fast idag så kändes båt- och bussresan dubbelt så långt när jag inte kunde lyssna på musik(slut på batteri i min iPod). Det var jag och 500 st pensionärer som åkte Eckerölinjen 13.30-turen. Jag tror inte att  ngn slösar pengar på pokermaskinerna som de gör, inte ens alla fotbollslag som brukar åka Eckerölinjen spelar poker lika mycket som pensionärerna. Men den här turen var det bingo i baren, det var nog därför medelåldern låg strax under 100 just idag. Och en sak till: ingen kan trängas så som pensionärer! Jag anser mig själv vara en ganska pålitlig källa i det ämnet eftersom jag har köat med ungdomar, småbarn, fotbollskillar, handbollstjejer, stockholmare, barnfamiljer, medelålders par och annat löst folk. Men INGEN trängs som pensionärer! Aldrig tidigare har det tagit 1/2 tim att få ut sin väska ur bussjäveln när man kommit fram, bara för att det ligger 152 st rullatorer längst fram.

Nu installerar jag NeoOffice på min dator. Ska göra alla läxor, läsa The Color Purple och öva på FO-provet tills i morgon. Bäst att sätta igång.

-Jag har passion.
-Du menar pension?
-Ja, jag vet väl vad jag menar.


ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0