Måndag hela veckan

Den här vecan kunde inte ha börjat bättre. När mobilen ringde i morse så ville jag bara gömma mig och sova vidare men tog mig i kragen och gick till skolan i varjefall. Det var nog där ngnstans som jag inte ångrade att jag for till skolan. Loj(mattelärare) var inte i skolan och vihade ingen vikarie så jag gjorde mitt bästa och försökte räkna det mesta av lektionen. Bild & Form var inställt så jag och Emma satt i biblioteket en stund innan vi for ner på stan och åt på Max med Ronja, Louise och Jimmy. Sen cyklade vi tilbaka till skolan lagom till engelskan och sen slutade jag! Skönt med softar dag. Ikväll kl 19 ska jag fara till Vattholma och jobba på Mdk-arbetet med Emma, hon ska hjälpa mig med matteinlämningsuppgiften också som ska vara inne på onsdag.

Nästa vecka är det projektvecka, vet inte riktigt vad vi ska hitta på då, men vi ska inte ha vanliga lektioner och vi går alla dagar från 8.35 till 16, förutom onsdag då vi slutar 14.30. Det bästa av allt är att vi inte har några läxor, inga deadlines, inga inlämningsuppgifter. Underbart tycker jag. DESSUTOM har jag mörkerkörning hemma på Åland på onsdagen så det betyder att jag smiter från några lektioner på onsdagen och på torsdagmorgon. Man ska lära sig att uppskatta de små sakerna i ivet. Eller hur?

Nu är det dags för en powernap, tror jag bestämt.

The fairytale gone bad/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0