Rickeby INTE Rinkeby

Emma och jag var på mattesuga efter skolan och sen körde jag hemm henne, for själv till Rusta och köpte en julklapp till mamma innan jag for vidare ut till Rickeby till min moster. Där blev jag bjuden på middag; stekt lax, potatis och gräddfilssås. Mumsfillibabba smakade det! Vi såg lite på TV och sen bestämde jag mig för att åka hem för att inte bli så sen. Jag fick med mig Nannes gamla bord som jag ska ta med hem till pappa så han får fixa ben på det så ska jag ha det här i Uppsala istället för det lilla bordet jag har nu. Hursomhelst så var jag lite nervös för hur det skulle gå att köra när det regnade snöblandat regn och var spårigt på vägen, men det gick bra. Vägen dit är bred och stor och fin att köra på i alla väder(?).

Jag har tänkt hela veckan på att det är skönt att det ligger snö på marken så man inte ser parkeringsrutorna och kan fuska lite och ställa sig nästan varsomhelst. När jag kom hem ikväll så ångrade jag mig.. Jag fick klämma in mig mellan två bilar för att den ena bilen hade varit väldigt snål och parkerat nästan 1 m från bilen på andra sidan. Hursomhelst så var det jä-ävligt trångt men envis som man är så kör man ändå in i den pyttelilla parkeringen och kryper ut genom passagerardörren istället..

Förresten så undrar jag ibland om inte mitt tangentbord är strömförande..

A reason to start over new
/ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0