åskmoln

Igår var ingen bra dag. Eller jo, den var bra ända tills jag kom hem och insåg att:
-Cykellampan (som jag köpte på Clas Ohlsson efter skolan) bara var skit, den gick inte att montera. Och tro mig, jag är ändå ganska händig. 
-Ögon make-up removern som jag köpte var inte för waterproof mascara.
-Kattis, snuuttis, var ledsen och när jag fick veta varför så blev jag också lite ledsen.
-På fredag så måste jag stanna kvar på svenska lektionen till kl 14:15 eftersom vi ska skriva en bokrecension (om jag inte skriver den på fredag så måste jag göra den på IG-dagen den 4e december och det vill jag inte, har man inget prov man måste göra om så får man vara ledig. Och vem vill inte vara ledig?) och det betyder att jag inte hinner hem med den båten som går kl 15 som jag annars brukar ta.. Och DET betyder att jag måste åka buss till Norrtälje och ta bussen till båten därifrån..
-Jag hade tvätt-tid igårkväll. Laddade bykmaskinen som vanligt och gick ner och såg på TV.. Och glömde bort tvätten! Sen när jag äntligen kom på att: just fan, tvätten! Så hade någon tagit ut min tvätt och lagt den på bänken istället, och denna "någon" var en av Bratzen, som Kattis och jag kallar dem.  Jag mötte dem på vägen till tvättstugan och sedan kom en av dem och sade: Adde lade din tvätt där. Jag ville bara sjunka genom jorden. Skulle det ha varit handdukar och sånt där hade jag inte brytt mig. Men vafan, när det var underkläder! PINSAMT! Och dessutom så äger inte jag speciellt snygga underkläder heller.. Jag har det som är bekvämt. Jag tror att jag äger ett par string nu för tiden. Ifall ni ville veta? 

Men senare på kvällen så blev jag på bättre humör igen. Kattis bestämde sig för att åka hem idag och stanna hemma resten av veckan så därför bestämde jag med pappa att han ska komma hit i morgon (Torsdag) och sova här till Fredag och sedan åker vi hem på kvällen och jag missar inte svenskan. Jag bestämde mig för att jag ska gå till Clas Ohlsson och lämna tillbaka lampan och ta någonting bättre också. Så nu känns mitt liv inte fullt så hopplöst längre.

Ikväll ska jag på dans och sen måste jag läsa Liftarens Guide Till Galaxen färdigt också, bara 40 sidor kvar.. 

Nu ska jag fortsätta klippa och klistra på mitt tidningsomslag, jag har JK.

ida

Kommentarer
Postat av: julia

åh, ibland är pappor också bra att ha :)

2006-11-08 @ 15:54:32
URL: http://tejprulle.blogg.se
Postat av: Anna

Naah :D underbara pappor kan vara ibland :)

2006-11-08 @ 18:20:57
URL: http://tiingeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0