Some catchin' up to do..

Catchin' up with some bloggin'..

Idag, första dagen på mitt sommarlov, sov jag till 12:30. På tok för länge, men what the heck? Det är ju faktiskt sommarlov. Jag lade in och redigerade bilderna från igår på datorn, började sätta ihop ett bildspel. Medan jag höll på med det så ringde jag Emma och pratade med henne ett bra tag. När vi sedan till slut lade på så for jag iväg till Kungsö och var lite med Ludde innan vi åt middag där, mamma, pappa, Lukas och jag. Efter Evas goda efterätt så for jag hem och fortsatte med mitt bildspel. Och här har jag suttit hela kvällen, ända tills nu. Men jag har i varjefall fått filmen färdig. Jag har msnat med en massa människor också, Rasse, Julia, Wille, Emma, Kattis, William, Mette och Kim. Eftersom Kim har huvudrollen i min Folkis out film, så har jag lovat att inte skicka den till någon innan han har gett sitt godkännande. Det är tråkigt.

Igår var det den 24e maj och skolavslutning på Folkis. Kjell höll ett tal, jag vet inte om vad, för jag lyssnade inte så noga. När han började prata om att  vattna jorden så stängde jag av mina öron, måste alla tal vara sådär flummiga? Jag förstod inte vad jord hade med saken att göra.. Julia fick stipendiet i vår klass, inte helt otippat. Hon har ju klagat på att hon är så fattig, nu har du ju pengar bruden! Jag är nöjd med mitt presentkort på 50 € på Gefoto, jag vet inte vad jag ska köpa bara. Christian ville nog ha saken överstökad så allt gick väldigt fort. Jag måste nog säga att jag kommer att sakna Christian lite, vem ska jag nu fråga när min dator laggar? Efteråt fick vi tårta, de flesta for hem med sina föräldrar medan jag och Dragan fick vänta på bussen. Sista gången som jag åkte buss hem från Folkis på väldigt, väldigt länge. Sinnitärran(?) som jag och Julia kletade dit på ett ahndtag dagen före, satt kvar.. Jag steg av i stan och mötte min mamma utanför Madison. Vi skulle köpa en jacka, det var hennes avslutningspresent till mig. Jag hittade en fin som jag ville ha, enda haken var att kvaliteten inte verkade vara så bra på just de där jackorna. Knapparna var svåra att knäppa och fodret stack ut ur ena ärmen så att det syndes. Det var inge vidare vackert och mamma skulle vara tvungen att sy fast fodret när vi kom hem, därför ville vi ha lite rabbat. Man vill ju inte sätta sig ner och sy på sina nya kläder det första man gör när man kommer hem. Eller hur? Nå, jag ska inte använda fula ord så jag säger "Damen". Damen i kassan, chefen, påstod att det var för att det skulle finnas rörelsemån i jackärmen som det var sådär. För att fodret måste kunna röra sig och vad det nu var hon hittade på. Knapparna skulle vara svåra att knäppa bara första och andra gången, sen skulle de ge med sig. Jag fick prova en annan, likadan jacka, samma storlek, för att se om den var bätte. Den var jätteobekväm! Kändes inte alls som samma storlek, den andra var mycket bättre och därför bestämde vi oss för att köpa den med de svåra knapparna och fodret. Vi skulle inte få rabbat eftersom det inte är något fel på jackan, tyckte den här damen i kassan. Det spelade ingen roll att vi jämförde de båda ärmarna, den ena såg helt okej ut medan fodret stack ut ur den andra. Hon låtsades inte förstå vad vi menade och jag och mamma hade nog mest lust att bara springa därifrån snabbt. "Men det är frivilligt, du behöver inte köpa den här jackan om det är så!" sade hon sedan. Nåja, vi köpte jackhelvetet. Men glöm att jag någonsin kommer att köpa någonting i din jävla butik igen! I Sverige t.ex. skulle något liknande aldrig hända. Där drar de av 20 % om en knapp är borta, bara man säger till!

När vi var färdiga med våra ärenden i stan så for vi hem, jag bytte lite kläder och tog det lite lugnt innan jag skulle iväg igen.. Till Ann, på Folkis out. Grillade min grisfilé och åt den med potatissallad och färskost. Mumsfillibabba! Jag var inte på så mycket festhumör, kanske därför jag inte hade så roligt till en början. Kim och jag pratade, redde upp det mesta och blev vänner igen. Det var otroligt jobbigt men nödvändigt antar jag. Julia tröstade mig, och jag tröstade henne senare. Det gjorde Ann och Kattis också, jag har nog tur som har så fina kompisar.  Rasse och Wille kom och det blev genast lite roligare. Tur för Kim att han har Rasse, som kan vara mamma till Kim när han är så full som han var igår. Emma, Adam och Johanna kom också efter ett tag. Emma, min ängel, hade med sig en french till mig som jag åt upp medan vi satt i gräset och pratade lite. Inte så smart, jag hade helt glömt bort att jag hade vita byxor på mig. Nåja, jag hade redan lite marinad på dem så en till brun fläck gjorde ju ingen skillnad. Det var längesen jag hade träffat Emma så det var som vanligt otroligt roligt att träffa henne! Där vid 12-tiden så följde jag Emma till moppen, som hon hade vid Neste macken. Kim, Rasse och Janke kom också med. Min pappa kom och hämtade mig så småningom och jag for hem och sov. Sen vaknade jag som sagt 12:30 i morse.. Eller idag, eller igår? För nu är klockan redan över 12 och det är en ny dag.

Om några timmar så ska jag in till stan och träffa Emma, jag ska vara med på hennes finskatimme och efter det ska vi ta en glass på stan. Eller kanske en hallongrotta? Vem vet?


Now, you don't need that money when you look like that,  do ya honey?

ida

Kommentarer
Postat av: Rasmus ^^,

Skönt att man hade den effekten för en gångs skull ;)

2006-06-05 @ 14:59:42
Postat av: 888

Similarly quads raise fish pacific poker 888 fill live!

2006-08-04 @ 08:57:57
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: slots

Are crown hopper slots white.

2006-08-04 @ 16:17:22
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: omaha hi lo

That's lowball first house free omaha hi lo value tipping.

2006-08-05 @ 12:10:54
URL: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html
Postat av: baccarat

More upcard equity island society online baccarat tell split ladies bluff railbirds?

2006-08-05 @ 19:49:07
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: backgammon

Am grip site gambling royal online backgammon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0