Missförstånd

Nu har Stoffe visat mig lite saker som jag behövde veta och nu är jag på jobb. Vi flyttade ut till stugan idag igen. Peter och Ludwig följde också med. Eva kom efter jobbet, de ska sova i Lemland inatt. Det är skönt att vara ute på stugan. Nanne kommer nånting den här veckan och det ska också bli roligt. Men så ska jag jobba varje dag mellan 15-22, det kommer nog vara lite jobbigt men detär ju som sagt bara den här veckan.

Idag är det bara 16-17 dagar kvar innan jag och Kattis flyttar till Uppsala. Kattis flyttar dit på onsdagen för hon måste ha tidpå sig att fixa lite olika saker, jag kommer efter på torsdagen. Det ska bli otroligt kul, det ärverkligen nånting att se fram emot. Samtidigt som det kommer att kännas lite sorgligt. Emma sade att hon trodde att hon skulle gråta när jag far.. Men det behöver du inte för jag kommer ju hem nästan varje helg! Igår när vi var till Willy's i Norrtälje så köpte jag en vattenkokare. Är jag konstig som köper sånt för mina egna pengar? För några år sedan skulle jag nog ha lagt pengarna på kläder istället. Men den var inte så dyr så det hade nog inte blivitså mycket kläder för de pengarna, haha! Jag borde ha en stekpanna och kastruller. Det saknar jag.. Och tallrikar.. Kanske jag saknar ganska mycket ändå. Men Kattis har det, så vi delar. Det är bra. Jag hoppas verkligen att allt blir bra, att vi inte blir arga och sura på varandra. Jag är verkligen inte van med att vara med någon hela tiden så jag blir alltid skitsur. Men mamma har sagt att jag får fan skärpa mig, såhär kan jag ju inte vara hela livet heller. Det är helt sant.

Mitt äpple smakar kompost, och när jag kom att tänka på kompost så började jag tänka på att Emma klättrade i en kompost i lördags. Det var för att vi letade efter ett tiotal snorungar som snott öl av Barken och Rickard. På tal om Rickard så var han in på över 18 sidan i lördags också. På tal om över 18 sidan så skulle jag också ha velat gå in dit. Patrik tyckte att jag var så smal så jag kunde krypa igenom nätet, på tal om det så bjöd han mig på en drink genom staketet och det var mums!

Så efter den 17 augisti så kommer jag att vara mer svensk än ålänning. Eller ja, ålänning kommer jag väl aldrig att sluta vara.. Men jag kommer få ett svenskt telefonnummer och ett svenskt personnummer, då kommer jag inte att stå som ålänning mer.. Tror jag. Jag kommer att få betala om jag måste till sjukhuset här, men inte i Sverige. Jag har redan ett svenskt bankkonto, på SEB. Mitt Maestrocard får jag när jag kommer till Vattholma, tack för det, det här satans Visa Electron fungerar ju aldrig!


Du kan få mig när du vill

Din ida;)

Kommentarer
Postat av: julia

nej uuusch ida, jag börjar ju nästan gråta bara av att läsa om allt att du ska bli så svensk och att du inte kommer vara kvar här hemma :(. Och vi som knappt har hunnit träffas nu under sommaren... Jag kommer sakna dig massor! Och Kattis också :( blää. Hur ska jag klara mig?

2006-08-03 @ 11:52:21
URL: http://tejprulle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0