Smells like teen spirit

I fredags så tänkte jag: "Nej nu skiter jag i det här!" och så for jag hem med 10-turen istället för 15-turen. Jag har börjat längta hem otroligt mycket på sista tiden. I veckan så ska jag flytta till mitt nya enkelrum på nedervnåningen, det ska bli kul. Jag ska försöka göra det riktigt mysigt. Har lånat 200 dvd filmer av Lukas också, av dem har jag valt ut 13 st som jag ska ta med mig till Uppsala och titta på när jag har tid. Det betyder att jag måste släpa med datorn i morgon också.

Jag sov både på bussen och båten på vägen hem och när jag kom hem så sov jag i två timmar till. Jag surfade lite och sedan såg jag på film med mamma och pappa. I samlarens spår. Den var spännande och jag var lite rädd.

Igår var det Lilla Jul och det brukar betyda marknad på Jan-Karlsgården och dit for vi även detta år. Mamma, jag, Eva och Ludde var där kl 10:10 och trodde att vi skulle vara först, men ack nej. Jag köpte honungsrostade mandlar och så träffade jag Markus Eriksson (studiehandledare, KHS). När vi hade tittat på allt som fanns att titta på så for vi hem och jag sov. Igen. På kvällen så var det middag i Kungsö och efter den så skjutsade Lukas mig till Jonas. Kul att träffa lite folk, jag hade faktiskt roligare än på länge. Lite senare så for vi till Jonte i Dalkarby, jag träffade Emma där. Det var jag inte beredd på. Tårar. Kl 01:30 så skjutsade Roth och Jenny hem mig. Tack för det.

Idag steg jag upp kl 11. Jag har bykit, strukit, städat, handlat och fixat idag. När jag städade på min toalett så hittade jag ett par gamla parfymer. En Oceanus parfym, undrar om inte den var min första egna parfym. Den doftade 5e och 6e klass, tyckte jag. En Date Street parfym, som jag köpte på öb en gång i tiden. När jag luktade på den så påmindes jag om fjortis-tiden. Det var så jag luktade då. Min Champion tröja, min långa halsduk och kaffe-rummet flög förbi min inre syn. Sen hittade jag en Date School parfym, också från öb. Den luktade Cindy, för det var så hon luktade i sjuan/åttan och flashbacks som skärsår i foten(?) dök upp.. Nog är det nästan så att man saknar de tiderna en aning?

I morgon är det omprovsdag på GUC eller IG-dagen. Det är då man gör alla prov som man har missat eller fått IG i. Jag har varken missat eller ått IG i nåt prov så jag är ledig då. Det betyder att jag åker tillbaka till uppsala i mrogon med 13:30-turen. Då hinner jag flytta också, så det inte blir så sent. Det blir en kort vecka och det är skönt.

Nu ska jag ta itu med städningen i mitt rum. Inte roligt.

Walkin on the beach, our toes in the sand

ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0