Sjukling

Jag har stegring och känner mig allmänt dåsig så jag stannade hemma ikväll. Jag ska känna hur jag känner mig i morgon så fårjag se närjag åker tillbaka till Uppsala. Det värsta är att jag har prov på torsdag och fredag, då måste jag vara där och på tisdag har vi genomgång till svenska-provet. Visst är det skönt att vara hemma, så det känns faktiskt välkommet att ha nåt att skylla på för att få stanna hemma. Men just nu ger det mig bara ångest när jag tänker på att jag måste göra färdigt min power point presentation också.

Dagen före julafton är det bingolottouppesittarkväll hos mig med lite brudar. Glögg, pepparkaka och lite myspys, låter inte helt fel. Kanske bastu? Hoppas bara att det är bingolotto då, det brukar det ju vara.

På tisdag är det hursomhelst bara att bita ihop för då måste jag fara till Uppsala om jag ska skriva proven. Och det måste jag, så det spelar ingen roll hur sjuk jag är.

Jag har alla mina julklappar färdighandlade, det är skönt. Jag har lagt ut ungefär 1000 kr på mina julklappar i år. En helt rimlig summa, men så har jag bara köpt julklappar till min familj också. Och så Mette, men hon är väl lite familj? I fredags fick jag inte gå tidigare från skolan så att jag hann med den sista bussen till eckerölinjen (den går bara 2 ggr per dag från uppsala) så jag fick åka tåg in till sthlm, tunnelbana till tekniska och sedan buss från tekniska. Det är nog något jag inte gör igen ivarjefall för fy vad jobbigt det var att bära på allting. Nästa fredag tar jag bussen direkt till norrtälje istället.

Ludde sa Ida i torsdags. Mamma rindge upp mig i Uppsala så att jag fick höra när han sa det, gissa om jag inte ville komma hem änu mer då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0