MP1B, GUC

Var ska jag börja? Förra veckan flyttade jag till Uppsala. Boendet var väl inte riktigt som vi hade tänkt oss men det känns helt okej nu när man har vant sig. Kattis lämnade mig ensam över helgen och for på hundutställning. Jag hade tur och träffade Marie och hennes mamma från Sundsvall. Vi var ner på stan och hittade diverse cyklar.. Moster-Sundsvall och hennes man kom från Tierp och hälsade på Marie och Mamma-Sundsvall. De bjöd mig på mat och hjälpte mig att fixa ena däcket på min cykel. Det är människor som dem som gör världen till en bättre plats. De stannade bara över dagen och när de skulle fara hade de letat efter mig för att de skulle ge mig en kram och säga hejdå berättade Mamma-Sundsvall. Det var gulligt av dem och det var synd att jag hade ont i huvudet just då så jag låg inne och vilade...

Jag går i klass MP1B på GUC numera. Vi är ca 22 stycken i vår klass men jag känner inte riktigt att jag har något gemensamt med någon av dem. Inte vet jag om det beror på att jag är 1 år äldre än de flesta andra, för inte vet jag om jag är så mogen av mig.? Men jag känner mig ivarjefall lite mognare än de tjejer som jag har hängt med.

Jag kom hem till Åland i fredags, gissa om jag kände mig något svensk när jag missade busshållplatsen i Gottby? Jag satt och pratade med Kattis och Ann hela vägen och mittiallt så insåg jag att vi hade åkt förbi Gottby men jag visste inte var jag var. Jag steg bara av en hållplats för sent, fattar fortfarande inte hur jag lyckades egentligen.

I fredags åkte jag bil på stan med Jenny, Roth, Hansi och Sara. Det var kul att träffa dem, ni ska komma och hälsa på mig i Uppsala någon helg! Innan jag for hem från stan så var jag via Strandnäs och träffade Emma bl a. När jag kom hem så provade jag kläderna i mitt H&M paket som mamma hämtat ut. Allt sitter perfekt och jag är glad för det.

Igår var det lördag och då gjorde pappa och jag lite ärenden i stan. Träffade Peter och Eva(btw så har Peter vunnit en resa till Shanghai om en månad) på Select och bestämde att vi skulle komma till Kungsö på kaffe så dit for vi. Jag fick träffa lilla gulle Ludde och då blev jag glad. När mamma kom hem från jobbet så förde vi över pengar till mitt SEB-konto och vi betalade hyran för rummet. Jag har bara gjort av med 800 kr den här veckan i Uppsala, mamma trodde att allt skulle vara slut så där blev vi bådatvå lite positivt överraskade. Jag var på snabbvisit till Lukas och lånade en massa filmer av honom, skyndade mig hem igen och såg på Crash på TV1000.

Ikväll efter maten så far Kattis och jag till Uppsala igen. Jag tror att Adam skulle ta samma båt. Det ska bli kul att komma tillbaka fast samtidigt tråkigt att fara hemfrån igen.

Ring och messa gärna! Emma, Jenny, Julia och Mette har mitt svenska nummer så om du är desperat så kan du fråga någon av dem. Numret till min korridor är +4618261820, säg att du vill prata med Ida i 217 så får du tag på mig. Om du ringer till korridoren blir det billigast för mig.

Nu ska jag leta upp väskan med hjul på så att jag kan packa ner mina saker i den.


Sweetie

ida

Kommentarer
Postat av: victor

Fan va trvligt. Jag går i MP1D på GUC :D

2006-09-02 @ 20:05:39
URL: http://PixelGrafik.Nu
Postat av: julia

säg mig kära ida, har din blogg dött? :(

2006-09-17 @ 15:13:16
URL: http://tejprulle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0