4 dagar

Idag är det 4 dagar kvar. Det börjar närma sig. Jag pratar med Julia Laapotti. Jag har hennes nummer så att jag kan ringa om saker går på tok. Det känns bra. Jag borde fixa en cykel, så skulle jag kunna cykla till skolan. Julia kunde visa mig. Jag ska samla på enkronor så att jag kan köpa klubbor också.

Det har verkligen varit skönt att slippa jobba den här veckan, eller nu jobbar jag ju.. Men det känns ändå som om det var längesen jag var här sist. I måndags så kom Billy, Ali, Tittie och Kakan ut till Lemland. Jag provade åka Knee-board, lättare än vattenskidor men tövlig som jag är så tog det ett tag innan jag fick in knixet med brädan också. Billy körde, men bytte sedan med Titte och då började det blåsa. Tittie körde i de stora vågorna och det skumpade som tusan. Så nu har jag haft ont i nacken, huvudet och ryggen hela veckan. Men om Billy ringde igen så skulle jag följa med en gång till. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång.

Har varit på picnic till Sandvikholm med Peter, Eva och Ludwig. De flyttade hem i veckan och det var lite tråkigt. Daniel kom i onsdags. Jag har varit ut och lagt nät med pappa, "Lägg i växel!" Ta ur växeln!". Sen har vi varit kattvakter till Ozzy, Nannes katt. Jag fick en chokladkaka för besväret. Igår var vi på äppelpaj och vaniljvisp till Nanne, sen åt vi kräftor.

Jag ska snart ringa till Emma Mattsson. Kanske när alla kunder har gått. Vi ska till Sverige på måndag.


I want it now

ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0